BLOG

The Walk - Brigus

Brigus, Newfoundland and Labrador
18” x 24” - 2017

We returned to Newfoundland and Labrador for the second time in 2008. We stayed in the village of Brigus for a couple of days.

Upon our arrival in the village, we both fell under its spell. I could have stayed in Brigus for weeks, exploring every corner, every street and sight and learn about it’s history. I wanted to paint the entire village!

It rained most of the time during our stay. One early morning, armed with a good umbrella, we went for a walk in the village. It turned out to be quite pleasant. Heavy fog was slowly lifting. The weather conditions did not alter the beauty of the village. In my opinion, it made it even more charming.

Strolling down the streets filled my heart with joy. Brigus brought me back in time when I was a child living in my hometown of Edmundston, New Brunswick. I felt right at home.

* * *

The Walk
Brigus, Terre-Neuve-et-Labrador
18” x 24” - 2017

En 2008, nous sommes retournés à Terre-Neuve-et-Labrador et avons passé quelques jours dans le village de Brigus.

Ce magnifique village nous a séduits! J’aurais voulu y rester des semaines pour prendre le temps de découvrir ses recoins, ses belles rues et apprendre son histoire. Je voulais peindre le village au complet!

La pluie était incessante lors de notre visite mais avec un bon parapluie au-dessus de nos têtes, rien ne nous empêchait de nous balader dans le village. Le brouillard était dense et se dissipait lentement. Le mauvais temps n’altérait en rien la beauté du village. Selon moi, cela le rendait encore plus charmant.

En nous promenant dans les rues, un sentiment de bien-être m’envahit. Brigus m’a ramenée au temps où j’étais une petite fille et je me revoyais dans ma ville natale d’Edmundston au Nouveau-Brunswick. Je me sentais chez-moi.

White Water Lily / Nénuphar blanc

Water Lily 640

White Water Lily

Point Pelee National Park, Ontario
16” x 20” - 2017

In 2015, Robert and I visited Point Pelee National Park during the spring bird migration. It was very hot and humid, but it did not stop us from walking along several trails and enjoying the sights and joyous songs of the birds.

Among the many photos we took were a large variety of aquatic plants found at the “Marsh Boardwalk and Sanctuary Lookout” trail.

I’ve always wanted to paint water lilies but I held back. When I selected the material I wanted to paint for the exhibit, I decided to include water lilies.

As the painting progressed, it brought me back to the day Robert and I spent at Point Pelee and my hesitations vanished.

* * *

Nénuphar blanc
Parc national de la Pointe Pelée, Ontario
16” x 20” - 2017

En 2015, Robert et moi avons visité le Parc national de la Pointe Pelée pour voir la migration printanière des oiseaux.

La chaleur et l’humidité étaient au rendez-vous mais cela ne nous a pas empêché de parcourir plusieurs sentiers de randonnée. C’était magnifique de voir les oiseaux et d’entendre leur chant joyeux!

En parcourant le sentier flottant “Marsh Boardwalk and Sanctuary Lookout”, nous avons pris un nombre impressionnant de photos. Parmi celles-ci se retrouvaient plusieurs variétés de plantes aquatiques.

J’ai toujours rêvé de peindre des nénuphars mais j’hésitais. En préparant ma liste de sujets à peindre pour l’exposition, j’ai choisi d’y inclure les nénuphars.

Plus j’avançais dans la peinture, plus le souvenir de cette belle journée passée avec Robert m’habitait et mes hésitations se sont envolées.

Rooftops / Toits

Trinity640

Rooftops
Trinity, Newfoundland and Labrador
18” x 24” - 2017

Our first visit to Newfoundland and Labrador was in 2005. Robert and I spent a week visiting Gros Morne National Park where breathtaking sights awaited us. Nature, fishing villages all along the coast, beautiful colours everywhere and so much history!

During the second week, we stayed in Witless Bay for several days and ended our trip in the capital city, St. John’s.

In 2008, we visited the Avalon and Bonavista Peninsulas. Again, everywhere we went inspired me to paint.

We had such a wonderful time discovering the historic village of Trinity. I’ve always been fascinated by old buildings. They are important reminders of the past. They have a strong presence, character and a story to tell. As we approached the village, I had to obtain photos of the rooftops, a different view of the village that I found quite appealing.

* * * *

Toits
Trinity, Terre-Neuve et Labrador
18” x 24” - 2017

Nous avons visité Terre-Neuve et Labrador pour la première fois en 2005. Robert et moi avons passé une semaine à découvrir le Parc National Gros Morne où des scènes époustouflantes nous attendaient. La nature, des villages de pêcheurs tout le long de la côte, des couleurs extraordinaires dans tous les coins et tant d’histoire!

La deuxième semaine, nous avons séjourné à Witless Bay pendant quelques jours et avons terminé notre beau voyage dans la capitale, St. John’s.

En 2008, nous sommes retournés visiter les péninsules d’Avalon et Bonavista. Tout m’inspirait. Je désirais tout peindre!

La découverte du village historique de Trinity fut un réel plaisir pour nous deux. Les anciens bâtiments, témoins du passé, me fascinent. Ces beaux vieux édifices ont un charme et une histoire à raconter. C’est pourquoi, en approchant du village, je devais absolument saisir la vue inhabituelle de tous ces toits.